PaulBurger-_V181630

Paul Burger

Paul Burger heeft een achtergrond in bedrijfskunde. De eerste 7 jaar werkte hij in sales en marketing in medische disposables en zelfmedicatie geneesmiddelen.

De overstap naar retail werd gemaakt naar Etos (Ahold), waar hij als commercieel manager verantwoordelijk was voor inkoop, marketing en formule. Bj Halfords werd hij als directeur eerst verantwoordelijk voor Nederland en later als algemeen directeur naast Nederland ook voor Belgie en Duitsland. Bij DGN retail werd hij verantwoordelijk voor de formules Hubo en Multimate en acquireerde hij Fixet als derde formule. In 2014 werd hij algemeen directeur van Welkoop. Sinds zijn aantreden laat de keten een sterke resultaatstoename zien en werd een omnichannel strategie vormgegeven en uitgevoerd. Sinds januari 2018 is Paul verbonden aan Blue Ocean Strategy, een bureau dat organisaties begeleidt om in te spelen op de veranderingen in de markt vanuit de filosofie dat organisaties zelf het voortouw moeten nemen wil de verandering beklijven.

Relatie tussen leverancier en retail
Het zal niemand ontgaan zijn dat de ontwikkelingen bij de consumenten razendsnel gaan onder invloed van allerlei technologische doorbraken.

Waar in het verleden de rolverdeling tussen leverancier en retail duidelijk was door de plaats in de keten, ontstaan er allerlei nieuwe business modellen, die de bestaande orde doorbreken. Iedereen moet zich opnieuw bezinnen op zijn rol. Wat betekent dat voor de relatie tussen leverancier en retail?